Tuesday, November 28, 2017

Will update soon...

Selepas bertahun-tahun menyepi..
Saya akan mula kembali mengupdate blog.. stay tune..
Hello.. its me!!!

Saturday, February 23, 2013

Berhabuk Blog

Assalammualaikum para blogger sekalian.....

setelah lama menghilangkan diri n xupdate blog nie.... (smpaikan berhabuk sakan dh blog ni)
tapi dlm tak update tu... lagu tetap ada tukar tau...
 :)

dalam tempoh mendiamkn diri tu....
banyak benda berlaku dlm life sy nie.. emmm... 
benda yg posiitif tapi ada jgk negatif...
hihihi standard arr kan dlm hidup.... ada naik turunnya....
kalau graf khidupan tu mendatar je, confirm2 la bosan doe hidup...
macam yg sy slalu ckp..
tak meriah la hidup.. :p

so, entry lepas ni insyaallah sy akan share anything yg berlaku
spnjang sy tak update blog ni k..
sy harap sudi la baca..
hehehe.. jgn bace je.. kena leave komen jg tau....







Wednesday, July 18, 2012

Selangkah ke Hadapan

Assalammualaikum semua...

entry kali nie, aku nak share ngan korang..
satu berita yg wat aku happy...
alhamdulillah..
dan bersyukur ke hadrat illahi kerana memakbul doa ku...

selama nie, lepas tamat ja pengajian aku dlm peringkat diploma..
aku berdoa agar,di beri kesempatan untuk melanjutkan
pelajaran ke peringkat yg lebih tinggi..
DAN.....

pada 16.7.2012... 
keputusan utk penerapan semester akhir uitm telah keluar..
dan ALHAMDULILLAH

( no.ic n no. pelajar kena delete, sulit tu...!!!)

aku berjaya mndapat tempat di UiTM Kota kinabalu...
di negeri kelahiran aku, SABAH...
seronok sangat...!!
nnti bila dh start kuliah.. tak payah nak rindu2 nak balik umah dah..
tiap2 hari pun boleh balik.. teda hal..
hahaha...

dan, rutin aku slama hmpir 3 thn kat KL..
bila smpai masa cuti midsem,slalunya aku akn duduk sorg2 
kat bilik...sbb xdpt balik umah..
nak balik umah kawan,segan pulak..
So, skrg setiap cuti midsem boleh balik.....
hahahahaha....

tiket flight pun dah tak payah fikir.....
tak payah risau, ala tiket mahal la apa la...
kes burn2 tiket pn xda dah....
haha..

see, betapa bestnya dapat study kat tempat sndiri kan.....!!

dan.. bersyukur sngt sbb ditawarkan utk mngikuti pengajian dlm bidang perakaunan jgk..
kesinambungan dr diploma dulu..
aku taknak la lari dr bidang nie.. walaupn susah tapi aku minat..suka..
hahahahaha...!!!

*** JOM JENGUK OUTLINE AC-220***

The Bachelor of Accountancy programme is divided into eight semesters with emphasis on inter-disciplinary approach to accounting.
Semester 1
  • Principles of Accounting I
  • Info. & Communication Technology
  • Economics
  • Introduction to Statistics
  • College English
  • Tamadun Islam & Asia I
  • Co-Curriculum 1
Semester 2
  • Principles of Accounting 2
  • Cost and Management Accounting
  • Taxation I
  • Business Management
  • E-Commerce
  • Communication & Negotiation in the Workplace
  • Co-Curriculum 2
Semester 3
  • Financial Management
  • Taxation 2
  • Management Theories and Practices
  • Commercial Law
  • Auditing
Semester 4
  • Financial Reporting I
  • Management Accounting & Control
  • Public Sector Accounting
  • Quantitative Business Analysis
  • Reading for Academic Purpose
  • Tamadun Islam & Asia 2
  • Third Language I
Semester 5
  • Financial Reporting 2
  • Advanced Taxation
  • Corporate Law
  • Mgt. Accounting & Performance Evaluation
  • Managerial Economics
  • Elective 1
  • Third Language 2
Semester 6
  • Financial Reporting 3
  • Accounting Information System
  • Business Ethics
  • Company Secretarial Practice
  • Speech Communication
  • Third Language 3
  • Elective 2
Semster 7
  • Practical Training
Semester 8
  • Accounting Theory & Practice
  • Advanced Auditing
  • Corporate Finance
  • Accounting System Analysis & Design
  • Strategic Management




Ermm.... smpai sem 8 tu...
tapi oleh kerana aku dulu masa diploma, aku ambik accounting jugak...
so, aku akan start dari sem 4...
hehehehe..!!
msuk2 terus jadi senior...

**tak sabar pulak nak masuk kuliah ni...lamanya lagi bulan 9 ni... huh!!



Tuesday, July 3, 2012

Bila Hati Dah Sayang...!

Bila kita sayang org tue.........

Biler kiter syg org tu,
Kita tnggu dia lame pn x per,
Tp biler dia tnggu kiter???dia mrh2...
Ati kate ala,adatlah ada yang mnunggu & d’tnggu...

Biler kiter syg org tu,
Kiter x tdo pn x pe lyn dia yg ngah bsn,
Tp biler kite bosan,ada dia lyn kiter???
Ati kate,x pe dia busy kott!!!

Biler kiter syg org tu,
Kita gdh ngan dia,kita diam jea...
Tp dia heboh 1 dunia...
Ati kate x pe,dia tension tue...

Biler kiter syg org tue...
Kita kol nak ckp ngan dia...
Tp dia bg phone kat org len atau matikan...
Biler jd cm2,x pe...
Ati kata,x pe...lyn je,kwn dia,kwn kiter gak...

Biler kiter syg org tu...
Kita b’cerita dgn dia,citer ngan
tunggul lg baik...

Tp biler dia bercerita ngan kita???
Kita dgr,sepatah2 kite kena ingt...
klu x ingat kita yang kena marah
Ati kata x pe syg katakn…

Biler kiter syg org tu,
Kita & dia lpr...
Tp kiter bg sume roti kita kat dia...
Ati kata,ala jaga lh ati dia,sian dia…

Biler kiter syg org tue,
Kiter sanggup bg dia rest biler dia letih,
Tp biler kita letih,dia srh jugak kiter lyn dia bila dia bsn...
Adil ker???Ati kata,ala bukan selalu pun...

Biler kiter syg org tue,
Kita jadi cam org giler dngr dia sakit,
Tp biler kita sakit,
Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan hari kesakitan kita,
Ati kata,ala x pe,x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam...

Biler kiter syg org tu,
Kita x pnh pntingkan diri sndri,
Tp dia hpokrit thp gaban..
Ati kata x per,dia mmg cm2 kene lah trima...

Biler kiter syg org tue,
Kiter syg nk tngglkn dia slama2nya,
Tp dia x tahu kiter b’dpn dgn maut,
Wlpn kiter skt,dia kata kat kiter,sakit bese2 jer,jgn nk mngrt...
Ati kata,cmnelah dia biler kiter x de,msti dia hepi...

Biler kiter syg org tu,
Kiter x snggp tngk dia derita,
Tp dia x prnh hargai diri kiter,
Ati kata, tau x btapa kita syg kan dia????

Biler kiter syg org tue,
Kiter snggup tngglkn dia selama2nya untk dia bhgia...
Tp adakah dia tahu pngrbnn kiter??
Ati kata,x pe,janji dia bhgia...

Dan...
Biler kiter dh tngglkn dia selama2nya...
Dia dtg ziarah pusara kiter...
Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mngata kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kiter tnggu dia...
Dia mintak maaf sebab pernah pksa kita lyn dia time bsn...
Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dnia slh kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah x hiraukn kol kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah x dgr luahan ati kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kiter klprn sbb dia...
Dia mintak maaf sebab pernah gnggu waktu rht kiter...
Dia mintak maaf sebab x pernah hiraukan skt kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah pntingkn diri dia sndri...
Dia mintak maaf sebab x pernah tngk p’deritaan kiter...

NAMUN SEMUANYA TELAH T`LAMBAT....

HARGAILAH ORNG2 YG KITA SAYANG... 


*** sedih Bila baca notes nie.... notes ni kena share kt facebook(klik arr)
then, bnyk2 yg kena sebut kt dlm notes nie, 90% memng aku slalu buat...
huhuhu... dan DIA tak pernah marah + ambik hati..
baiknye la dia...
huhu... pasnie nak ubah la...insyaallah tak nak dah buat cmtue...
sebab aku taknak jd cm ending dlm notes nie...
:(

Monday, July 2, 2012

I'm Back.....!!!!!

Assalamualaikum....
sori guys.. aku janji nak wat entri bru last week TAPI
mnggu nie baru la buat...
hehe, walaupn dah abis keje still bzy jugak..
bzy kenapa???aku buat apa g???
emmm.. bzy buat kerja rumah (maklum lah suri rumah berjaya)
hehe....

sebelum aku buat entri nie,
aku telah mengupdate + melawakan blog aku yg x brapa nak lawa nie...
tukar and padam mana yg x sepatutnya..
as u can see, bnyk dah ubah...
hehehe...
siapa yg slalu stalk blog nie je,
yang tahu apa yg dah hilang or takde...
hahaha

AND....
entri sblm nie, aku ada ckp yg aku nk cerita kt korg apa
yg dah jd spnjang aku x update blog kan..
kiranya aku nak qada' la nie...
huahuahua....
SO....
nak start ngan cerita hot&spicy ke atau original je...
????????
takpe la... aku nak cerita something yg penting dulu..
apa dia yg penting tu????

|
|
|
|
|
|
|
|

BERAKHIRNYA STATUS AKU SEBAGAI
PELAJAR 

means.....???? aku dah abis study la u alls....
pengajian aku dlm peringkat diploma dah selesai..
alhamdulillah....
final exam dah jawab...... 
final result(CGPA) pun dah ada....
so, korg rasa mcmna ngn result aku???
ok ke tak??
iya la dgn perangai aku yg "super antik".(klik sini cmne perangai aku nie)
hahahahahahaha.......

emmm... dah lah malas nak banyk bunyi pula..
Jom tengok result aku yg tak seberapa nie.
Huuuuuuhhuuuhuhuhuhu






ini lah jadi nya apabila...
dah final sem pun still lagi main2...
berjimba je lebih...
belajarnya ke laut...hehehe....
"belajar tak seberapa so, result pun tak seberapa la kan"
huhuhu..
tapi takpe,bersyukur juga.. coz dpt grad on time....
hehehe(xyah nak susah repeat paper then extend 1 more sem)
tak sanggup mak oiiiiii....

Auditing dapat C????
wat spoil kan.....hehe
tapi serius aku ckp..time jawab paper nie...
aku memang tkapai2 dlm hall...
sbb tak tahu nak jawab la....
jadinya.. tamat waktu exam....
aku tak jawab lagi 2 soalan...hahaha gempakkan..
25 markah hilang mcm tu je...
keluar je exam hall.. cuak nak mampus..
takut fail...
tapi alhamdullilah bila kluar result..
lulus walaupn dapat c..
bersyukur sngat....


JADI.... TAMAT LAH PENGAJIAN DIPLOMA AKU DALAM BIDANG PERAKAUNAN
DENGAN CGPA  3.11...(^_^)

Sunday, June 17, 2012

akan aktif kembali....!!!

Assalammualaikum..
lama tak update blog nie...

s0,insyaallah.
akan aku usahakn utk aktif berbloging kembali...
tp bukan mnggu nie...
sebab ada benda yg perlu di selesaikan..hehe
nnti aku share k..

serius bnyk bnda nak share dlm blog
nie, almaklumlah..
lama tak update.. :)
siap boleh lupa emel n password lg..
parah!!!
bnyk benda nak citer nie...
dr hot&spicy hingga ke tak hot..
hahaha:)

** s0, tnggu aku update k..


Saturday, December 31, 2011

Bubye 2011.... Welcome 2012...

broadband.... broadband......
nape la wat hal ngn aku.....??
buat baik la sikit ngn tuan ko ni bah......
laju2 la bah... jgn ko lembab2....
aku mau tgk crita korea pn nda dpt.. sedey!!!
huhuhu

tp nda apa la... atleast aku bole update blog..
so.... ari ni 31.disember.2011...
hari last utk thn 2011..
huh... nda sangka kn esok 2012 suda...
aihh...... new year ja.. trus t'fikir diri ini yg dah tua...hahaha...
umur msuk 21 thun suda....
ermmmm...

so.. imbas balik apa yg jadi dlm 2011 nie....
ermm.. yg penting ja la arr...
ok.... dlm tahun nie.. aku telah kehilangan nenek t'cnta....
huh... kehilngan nenek nie...
mberi kesan yg besar kat aku dan family....

then.... selain tu... psl personal life aku pla...
dr b'punya b'tukar kpd single...
huhuhu,...
dr segi pelajaran plak... alhamdulillah..
smua ok... walaupun xdpt dekan.. tp still leh maintain 3 pointer.....
alhamdulillah....

dan... alhamdulillah... kerana ALLAH masi berikn aku kesempatan 
untuk hidup pada tahun 2012 ini....
smoga apa yg akan b'laku pd thun 2012.. akn lebih baik dr tahun 2011...
insyaallah.....

Wednesday, December 28, 2011

Segmen Bloglist X-Change and Review Ur Blog by Kiz Garden

well hello there......(ikut cara anwar hadi tau)
hahaha.... (mereng punya nomi)...
amboi ko nomi... bukan main lg.... brapa bnyk entri ko nak wat dlm satu hari.....
hehehehe......
ala... xpe2.. nie last entri tuk ari ni.......

well.... td g blogwalking.. smpai penat cik nomi(tersemput2 suda)....
then t'jumpa la satu segmen yg dikendali kn oleh  The Kiz's Garden...
segmen di t'bahagi kpda 2 iaitu  Bloglist X-Change and Review ur Blog.....
ermmm... nmpk interesting kn korg....
so... apa kata jom kita ramai.......
memeriahkan lg segmen nie......
hehe.. bukan slalu bah.. kadang2 saja,....
hahaha.. nah kan keluar sudah bhsa sabah aku...
hehehe

tujuan or objektif or goal  segmen ni dibuat adalah untuk
membantu korang (aik korg je ke,,, cantik sikit... aku skali la) menaikkan trafik blog
 korang sambil2 mengeratkan hubungan
sesama blogger...
ok.. jom ramai2 join segmen nie.......

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ku Menunggu !!!!!!!!!!!

haha,,, aku update lg...
nie aku nak crita sal apa pulak nie....
hahahaha....

nie la aku nak cerita sal lagu "ku menunggu" nie....
ala.. yg tgh b'kumandang kt blog aku ni...
ada x?? ermm.. klw xda.. ertinya laptop or komputer korg yg problem...
hehe... x smstinya rosak but... msti volume dlm keadaan mute...
hahahahahaha.......

bebalik pada cerita sal lagu Rossa nie...
aku xtau la... aku suka sngt...
klw dlu kwn aku... cik nani t'sngt2 suka ngn lagu nie...
skrg nie.. aku pula...
hehe...
rase mcm sesuai je lagu nie...
ngn apa yg aku alami skrg.....
korg fhm2 la sndiri k...
korg hayati lirik lgu nie.....
hehehe

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Ku menunggu
Ku menunggu kau putus dengan kekasihmu
Tak akan ku ganggu kau dengan kekasihmu
Ku kan selalu di sini untuk menunggumu
Cinta itu
Ku berharap kau kelak kan cintai aku
Saat kau telah tak bersama kekasihmu
Ku lakukan semua agar kau cintaiku
[*]
Haruskah ku bilang cinta
Hati senang namun bimbang
Ada cemburu juga rindu
Ku tetap menunggu
[**]
Haruskah ku bilang cinta
Hati senang namun bimbang
Dan kau sudah ada yang punya
Ku tetap menunggu
Datang padaku
Ku tahu kelak kau kan datang kepadaku
Saat kau sadar betapa ku cintaimu
Ku ‘kan selalu setia ‘tuk menunggumu
Ulang [*][**] 2x
Ku tetap menunggu
Ku tetap menunggu
Ku tetap menunggu
Ku tetap menunggu


**** kita hanya mampu berharap.....
tetapi Allah yg menentukan......****

Melaka Mari....!!!!

wahai follower2 sekalian..
nmpknya.. nomi ni dah pecahkan rekod dia ni(hehe.. ckp sal diri sndiri)..
sbb apa??? dlm hari ni ja..
dia update blog smpai 3 entri(t'masuk ini)...

hehe.. korg kena fhm....
skrg nie tgh cuti midsem..then...
aku x balik sabah pun... x balik mana2 rumah...
maksudnya...
duduk sorang2 kat bilik(asrama IPB)..... roomate smua balik umah...
bosan dowh.... jd tulis blog je la yg bole aku wat....
nak stdy pla...(hehe.. MALAS)....
hahahhaa....


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 nak sesuaikn ngn tajuk entri....
"Melaka Mari"

last sunday.... 25 december tu.....
aku g melaka...haha
sudah semestinya bkn sorang....
ktrg g lapan org....
aku.... dhamirah... pija... mubin....
nani.... bf nani.... kak rai.. n asiah...
pegi melaka.. bkn la saje2 je...
gi kenduri kahwin kak mira(classmate)......
ermm.. classmate dh kawin nie..
aku bila lg???(haha.. gatal pnya nomi)


***nie dok t'peace2.. sbb perut dah kenyang... happy je....
nomi with pija....

 Nani.... Asiah... Kak rai..
gadis hot & meletop yo!!

and...... watak utama hari tu....
KAK MIRA....
cantik sngt mengenakan busana pengantin...cewah......
merah menyala gitu.....
(nanti aku kahwin pn nak pakai merah gak)

 kak mira n husband....
selamat pengantin baru kak mira.....
smoga berkekalan hingga ke akhir hayat........
insyaallah.. amin...

** xsabar nak tnggu cuti midsem habis...
nak jumpa kak mira dlm kelas....
confirm kecoh kelas... 
maklum la dah b'status puan...hehehehe

sayangnya... ktrg xdpt b'gmbr skali ngn kak mira....
sbb org t'lalu ramai... and masa tidak m'izinkn...
memndngkn ktrg nak g merayau lg...
hahaha... apa2 pn... dapat gak g tgk kwn kahwin.....
new experience!!!!

then... kata pn ktrg nak g merayau....
tp sblm tue.. singgah masjid lu.... tuk solat... sapa2 yg bole la.....
hehehe.....
then.. pastu nani kata nak g mandi pantai....
so... ktrg gerak cari pntai...
sepanjang perjalanan.......
xda apa2 yg menarik bg aku....hahaha...
sebab aku best membuta(tido) kat kreta...
tue yg best duk jd penumpang...
hahaha.... pija and mubin...jgn marah.....

at pantai puteri melaka>>>>>>

me with dhamirah....
duduk di tepi pntai... dgn b'baju kurung....
hahaha... kotor?? ada ku kisah...haha

model2... asiah n kak rai...
juru gmbar pula dhamirah.....

adui... nie yg malas nak tulis nie.....
haha... duyung terdmpar kat persisiran pantai....hahaha
again dhamira@myra roslan....

8 org g.... last2 dorg (nani and laki dia) je yg mandi....
huhuhu... mula2 nani ja...
tp last laki dia join skali....
klw x kesian arr nani... mandi sorg2.....


Last dr saya.....!!!
terima kasih kepada pija n mubin...
sbb sudi bg saya dan dhamira tumpang kereta korg....
last2 minit pla tu...
hehehe....
having great time with korg smua....
pija,mubin,dhamira,nani, bf nani,kak rai n asiah......

dan... terima kasih kpda kak mira dan keluarga ...
sudi jemput ktrg.....
dan yg pnting.. bg ktrg makan (xsenonoh btul la).... makanan sedap!!!
hehehe

agak2 dlm 6 org gadis ni..
siapa naik pelamin dulu????
hehe... (^_^)




3 BLOG KESUKAAN KU......

Hari ni... aku dah terlebih rajin plak nak update blog.....
klw sblm2 nie.... t'lebih malas..hehehe
apa2 pn... layan je la yer kwn2....
so.......................
aku nak kongsi ngn korg nie...
blog2 favourite aku...
blog yg slalu aku baca setiap kali aku on9....hahaha....

1) whatever you say i am

pemilik kepada blog ni ialah:

ANWAR HADI
(oopss.. gmbr dr blog sape aku cekaw ni...hehe... maaf lah kpda tuan blog)

apa yg special dgn blog dia ni...
ialah.....hehe... dia tulis blog guna bahasa english...(ermm,
budak tesl la kata kn)....
english dia memng power la.... i like!!!....
klw korg dngr dia speaking lg best.. melatop.....
apa yg anwar hadi kongsi di dlm blognya ialah psal life dia...
sngt interesting kita leh tau cmne kehidupan dia sbgai pelajar@sydney..
hehehe....
selain aktif tulis blog....
anwar hadi ni gak aktif vlog.... ala.... wat video.... cite la psal isu semasa ke.. apa ke,,..
then upload kt youtube...

kat bawah nie... the latest video from him... (^_^)

nak tahu lebih lanjut tentang blog anwar hadi>>>>>
jom baca.. klik link ini : http://anakazman.blogspot.com/ 

for vlog anwar hadi..

2) Elia : Short & Sweet

kenal x blog nie???
tahu x siapa pemilik blog nie??
hehehe.... jom usha.....

ELIA
(nie la penulis blog  elia : short & sweet)

aku mula baca blog kak elia nie...
gara2 kak elia nie makwe(skrg dah ex) kpda sorg yg pernah aku minat dulu.....
skrg dh x minat dah... haha.. 
xnak lah crite lebih2 psl hal tue..
so just fokus kpd blog kak elia yg comel ni....
kak elia nie juga bnyak b'cerita psal aktiviti @ apa yang dia lakukan(life dia)...
and.. ada gak selitkan iklan2.....

klw anwar hadi pelajar tesl.... kak elia nie pelajar accounting(sme ngn saya)....hehe...

dan... ermmm.. dah xtw nak membebel ape...
so... klik je la link nie:

3) Kunfayakun

si cantik & manis ini bernama FARAH LEE dan merupakan
 pemilik kepada blog "kunfayakun"

tentang blog cik farah lee nie....
bnyk membicarakan tentang islam.....
honestly... bnyk yang kita dpt ambil iktibar dr membaca blog ni...
rasanya x perlu la... aku tulis pnjng lebar lg...
jemput la kawan2 sekalian singgah ke blog farah lee ni
dengan itu... anda nilai la sndiri...
betapa bgusnya blog "kunfayakun" ini......

dan.... kalau anwar hadi pelajar tesl..... elia pelajar accounting.... farah lee pula pelajar mechanical engineering........
hehehe....
walaupun sibuk dgn pelajaran...
mereka mampu menghasilkan blog yg begitu menarik....
syabas.... ANWAR HADI... ELIA... FARAH LEE....
wish all the best to all of u....

*** mohon maaf andai ada tersalah kata.......
sesungguhnya saya hanya manusia biasa.......