Wednesday, July 18, 2012

Selangkah ke Hadapan

Assalammualaikum semua...

entry kali nie, aku nak share ngan korang..
satu berita yg wat aku happy...
alhamdulillah..
dan bersyukur ke hadrat illahi kerana memakbul doa ku...

selama nie, lepas tamat ja pengajian aku dlm peringkat diploma..
aku berdoa agar,di beri kesempatan untuk melanjutkan
pelajaran ke peringkat yg lebih tinggi..
DAN.....

pada 16.7.2012... 
keputusan utk penerapan semester akhir uitm telah keluar..
dan ALHAMDULILLAH

( no.ic n no. pelajar kena delete, sulit tu...!!!)

aku berjaya mndapat tempat di UiTM Kota kinabalu...
di negeri kelahiran aku, SABAH...
seronok sangat...!!
nnti bila dh start kuliah.. tak payah nak rindu2 nak balik umah dah..
tiap2 hari pun boleh balik.. teda hal..
hahaha...

dan, rutin aku slama hmpir 3 thn kat KL..
bila smpai masa cuti midsem,slalunya aku akn duduk sorg2 
kat bilik...sbb xdpt balik umah..
nak balik umah kawan,segan pulak..
So, skrg setiap cuti midsem boleh balik.....
hahahahaha....

tiket flight pun dah tak payah fikir.....
tak payah risau, ala tiket mahal la apa la...
kes burn2 tiket pn xda dah....
haha..

see, betapa bestnya dapat study kat tempat sndiri kan.....!!

dan.. bersyukur sngt sbb ditawarkan utk mngikuti pengajian dlm bidang perakaunan jgk..
kesinambungan dr diploma dulu..
aku taknak la lari dr bidang nie.. walaupn susah tapi aku minat..suka..
hahahahaha...!!!

*** JOM JENGUK OUTLINE AC-220***

The Bachelor of Accountancy programme is divided into eight semesters with emphasis on inter-disciplinary approach to accounting.
Semester 1
  • Principles of Accounting I
  • Info. & Communication Technology
  • Economics
  • Introduction to Statistics
  • College English
  • Tamadun Islam & Asia I
  • Co-Curriculum 1
Semester 2
  • Principles of Accounting 2
  • Cost and Management Accounting
  • Taxation I
  • Business Management
  • E-Commerce
  • Communication & Negotiation in the Workplace
  • Co-Curriculum 2
Semester 3
  • Financial Management
  • Taxation 2
  • Management Theories and Practices
  • Commercial Law
  • Auditing
Semester 4
  • Financial Reporting I
  • Management Accounting & Control
  • Public Sector Accounting
  • Quantitative Business Analysis
  • Reading for Academic Purpose
  • Tamadun Islam & Asia 2
  • Third Language I
Semester 5
  • Financial Reporting 2
  • Advanced Taxation
  • Corporate Law
  • Mgt. Accounting & Performance Evaluation
  • Managerial Economics
  • Elective 1
  • Third Language 2
Semester 6
  • Financial Reporting 3
  • Accounting Information System
  • Business Ethics
  • Company Secretarial Practice
  • Speech Communication
  • Third Language 3
  • Elective 2
Semster 7
  • Practical Training
Semester 8
  • Accounting Theory & Practice
  • Advanced Auditing
  • Corporate Finance
  • Accounting System Analysis & Design
  • Strategic Management




Ermm.... smpai sem 8 tu...
tapi oleh kerana aku dulu masa diploma, aku ambik accounting jugak...
so, aku akan start dari sem 4...
hehehehe..!!
msuk2 terus jadi senior...

**tak sabar pulak nak masuk kuliah ni...lamanya lagi bulan 9 ni... huh!!



No comments:

Post a Comment